Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Sofie - 17 februari 2011 23:42

En vecka, en vecka till vad? (:
Jo, Tills jag ska göra en liten tripp hem igen :D Jag längtar så och det känns än en gång så roligt, skönt och bra att få komma hem!
Jag saknar Andreas otroligt mycket och det känns som att det var såå längesen vi sågs och att det ska bli alldeles jättemysigt att ses snart igen!
Jag får nog snart börja planera min helg lite grann och strukturera upp den för att hinna med allt som jag vill hinna med :P Det är inte lätt! Men det ska nog gå bra och det är inte så långt mellan gångerna! Och det viktigaste för mig är att bara få komma hem, bara hem!


När jag tänker på hur tiden har varit så känns det inte alls som att det var tre veckor sen jag var hemma, tiden går så himla fort men om jag därefter tänker på allt som har hunnit göras och hända under den här perioden så känns den mycket längre! Att tiden kan kännas så olika lång beroende på vad man tänker på!

Men hur man än vänder på saken, så har man alltid rumpan bak :D


  

Igår när jag satt med en kopp kaffe i handen och pratade med älskling i telefon så bildades ett hjärta i skummet från kaffet <3 magiskt och betydelsefullt!
Jag tror på det!



Av Sofie - 17 februari 2011 12:14



Två bilder från den dagen då jag för första gången var i Geneve (:

Det verkar vara en trevlig, stor, fartfylld stad!
Det var lite synd för just där, på de gator vi gick på höll de på med en massa vägarbeten så jag fick inte så stor uppfattning av staden som jag hoppats! Men jag vill och ska åka dit igen :D

    

Av Sofie - 17 februari 2011 12:06

Sitter just nu med datorn i knät och har det bara alldeles lugnt och lyssna på Absolut alla hjärtans dag!

Jag har pluggat mycket denna veckan och har bara fyra uppgifter kvar som ska vara klara innan veckan är slut, vilket känns väldigt bra! Så därför unnade jag mig lite sovmorgon i morse ^^ och lite ledig tid nu på förmiddagen!

Men jag ska nog plugga lite iaf, det är mycket bättre att ligga lite före och kunna göra det i lugn takt. Skulle jag då stöta på något problem så har jag ju lite tid till godo (:

Ikväll ska jag hämta barnen, fixa lite mat och förhoppningsvis en sväng inom Ikea innan jag kör vidare till Lusanne där jag ska på au-pair trätt (:

Av Sofie - 17 februari 2011 11:32

Det var alla hjärtans dag i måndags och tiden den bara springer sin väg (: Både på gott och ont! Och än en gång har uppdateringen här fått stå till sidan. Men som vanligt så ska jag nu göra en mass-update xD Jag tycker det är roligt att skriva och vill gärna göra det men när det inte hinns med så känns det som ett måste och då blir det inget nöje med det så därför skriver jag hellre mer när jag har tid :) Hade också tänkt försöka få med lite bilder! Jag har tagit en massa fina bilder med den nya kameran men när jag skulle lägga in de lyckades jag inte :/ tråkigt! Får be min snälla, duktiga pappa om hjälp :)

Ovido - Quiz & Flashcards