Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Att parkera i parkeringshus är lätt men att komma ut, det var svårare :P

Av Sofie - 10 februari 2011 23:30

Efter en lyckad promenad på stan skulle vi slutligen köra ut från parkeringshuset. vi hoppade in i bilen och körde mot "sortie" (utgång tror jag :P) och kom fram till bommen och den lilla lådan där man stoppar i sin biljett. Jag stoppade i biljetten som man trycker ut när man kör in och just som automaten börja pipa och lysa rött kom jag på att jag inte hade betalat - vilket man ska göra med den lilla biljetten innan man kör ut :S satan!

Jag tittade bak och på den lilla stund som jag stått där hade jag inte bara lyckats med att få en bil bakom mig utan en hel köö :P att backa tillbaka och betala som jag först tänkt var inte längre ett alternativ! Så jag stoppade i kortet igen och när bilen bakom började tuta klev jag ur bilen och gick bak till honom och sa lite försiktigt att jag inte visste vad som hände och att jag inte förstod vad som var fel. Det visste jag ju egentligen men jag kunde ju inte stå där och säga det till honom så jag frågade om han kunde tänka sig att hjälpa mig. Jag ville bara komma fram till att han skulle berätta för mig hur jag skulle göra och var jag kunde betala för det var ju det som var problemet att jag glömt.

 Han följde med mig till lådan och tryckte på en knapp för att ringa support för att få hjälp och han presenterade sitt ärende med att han hade en europe vid sin sida som inte kom ut, tyd (: han stoppade i biljetten och tittade storögt på mig och utbrast - men har du inte betalt?! - Nää! Svarade jag och såg allmänt frågande ut. Han suckade och pekade åt vilket håll jag skulle gå för att kunna betala så jag sprang dit med en hel köö efter bilen som bara väntade på mig.. stressigt och pinsamt! Men också lite kul :P eftersom jag egentligen visste men att man kan klara sig på att vara lite dum och från ett annat land!

Så det kan gå ibland (: nu kommer jag inte glömma det fler gånger iaf!

 
 
Ingen bild

Isabel

12 februari 2011 16:34

Bravo! Visst är det intressangt att man kan spela dum och klara sig jätte bra på det!
Har du tänkt på att allting inte är lika pinsamt som det brukar vara när man är hemma i sverige? Blir man kanske lite våghalsigare av att vara utomlands?!

Sofie

12 februari 2011 23:48

Ja det är verkligen intressant! Precis, det har du helt rätt i, det är inte alls lika pinsamt att göra bort sig här (utomlands) som i sverige! Det känns som att det är mer tillåtet att vara lite "dum" när man inte kan språket och är van vid hur det funkar! (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards