Alla inlägg under maj 2011

Av Sofie - 24 maj 2011 21:13

Det har blivit lite av en rutin eller vad man ska säga att jag varje tisdag går hem till mamma efter jobbet, äter middag där och är där under kvällen (: Så idag rörde vi ihop det lite och mamma och jag trodde för en stund att jag skulle äta där idag också :P men det skulle jag faktiskt inte den här tisdagen.

Men även om jag inte skulle det så gick jag såklart hem til mamma en stund EFTER maten :D Tog med och bjöd mamma på lite mat, tyckte att det var synd att hon skulle äta och laga själv ^^ färgade håret och hann prata en stund innan jag gav mig ut på ett löppass!

Nu känns det ju som att Tisdagarna är "mamma-dagar" ^^ hihi! Min mamma är så bra!

Av Sofie - 24 maj 2011 10:15

 

Som alltid tycker jag fortfarande att det är toppen att ta en promenad på morgonen :D Och ännu bättre blir det när man får lite sällskap!!

Åkte med Jenny till jobbet idag och innan vi körde härifrån promenixade vi en liten sväng (:

Av Sofie - 23 maj 2011 21:00

Så mycket den här måndagen hade att bjuda på (:

Jobbade fram till tre! Och som sagt så hälsade jag på Sandra efter jobbet på en kopp kaffe och en härlig pratstund!

Åkte hem och var bara innanom dörren för att hämta cykelnykeln, cyklade till mamma och hämtade symaskinen :D Har längtat så mycket efter att sy lite grann på alla tyger jag har men blir aldrig färdig att gå hem till mamma för att sy så tänkte att det blir lite enklare att ha symaskinen nära till hands ^^

Kom hem med fulllastad cykel :P lastade av och strax därefter kom Annelie!! Hade bestämt oss för att ta en promenad och under promenadens gång posta ett brev och köpa biljett till årets Dansgala :) Fantastiskt att promenera, prata och njuta av både vänskap, frisk luft och en solig kväll!!

Avslutade min måndag med att göra en vegetarisk lasagne till mig och älskling som vi åt sen, mitt i natten när älsk kom hem (: Massa mätt och trötter så somnade jag snabbt efter en superbra start på min vecka och avslut på min dag :D

Av Sofie - 23 maj 2011 20:45

Tredje måndagen i rad (: Tänkte inte på det förrän Sandra nämnde det men igår när vi sågs över en kopp kaffe hemma hos henne så var det tredje måndagen i rad :P hihi! Lustigt att det lyckats bli varje måndag och tre veckor på raken ^^ Det är jättetrevligt att träffa Sandra så igår när jag slutade klockan tre så traskade jag bort till henne en stund innan jag gick hem!! Så trevligt och enkelt att bara ses en liten stund (: Det behöver inte vara någon längre stund!

 

Av Sofie - 22 maj 2011 22:23

Vaknade ännu tidigare idag :P klockan fem i morse och inte en chans att jag skulle gå upp vid den tiden en söndag! Så jag somnade om och vaknade igen vid elva (:

En hemmabakad macka med brieost till frukost :D
Och allra godaste är brieost och jordgubbssylt tillsammans - favorit!!

Ägnade sen en lång stund efter frukosten åt att torka kaffesump från golv, tröskel och matta :/ suck! Hur lyckas man riva i sönder ett använt filter med sump och få det överallt!

Promenerade med älsk och körde till Lund och tillbaka igen (: när jag lämnat bilen traskade jag bort till fotbollsplanen och sprang intervaller, runt, runt, runt ;P haha! Kändes hur bra som helst och helt slut sen! Luncha framför tvn och bara slappa :D och eftersom att vi inte skulle äta förrän efter tio så tog jag lite godis innan maten ist för efter ^^ hihi!

Såg lite tv men blev rastlös efter ett tag så då satte jag igång att dansa och diska lite (: Tills jag blev lite trött och hamnade i soffan igen med sällskap av åskan! Mysigt att bara krypa ner under filten i åskmörkret och se tv!

Nu har jag precis slängt hemmalagade fetaostpizzan i ugnen och ska fixa lite sallad, älskling är hemma så snart blir det mat och sovdags (:

Av Sofie - 22 maj 2011 21:30

Godast av godis och alltid lika gott är CHOKLAD!!

En av mina favoriter är:

 

Av Sofie - 21 maj 2011 22:00

Snyggade till mig lite granna och traskade iväg till bussen där jag mötte mamma (: vi hade upptäckt att vi skulle ta samma buss, hihi ^^ Vi skulle göra ett byte på halv vägen men den bussen som vi skulle byta till hade hunnit köra innan vi kom fram - grr! Det händer allt för ofta i förhållande till hur sällan man åker :S men men, som tur var kunde vi bli hämtade och jag fick så snällt skjuts ända hem till ANN :D

Hemma hos Ann och tillsammans med Ann skulle jag tillbringa min lördagskväll :D Ann bjöd på lyxig plankstek med kalkonfile som vi fixade tillsammans! Det smakade verkligen jättegott (: Tror inte att jag har smakat kalkonfile tidigare!

Plankstek a la Ann med kalkonfile, moussig potatismos och smakrika grönsaker!  

Vi pratade en hel massa kvällen igenom! Pratade så mycket att vi inte tog oss för att duka av förrän långt efter att vi ätit klart (: Fixade en egen-påhittad-kaktårta till efterrätt! Typ en budapestrulle men med vaniljkräm och bär! Lite för sött och lite segt :P vi kommer nog inte göra om det, lagom god att smaka lite på och rolig att göra men ingen höjdare!

 Marängrulltårta a la AnnSofie ;D  med vanilj och bär!

Men kvällen som helhet var däremot en höjdare :D
Åkte bussen hem till älsk och tog en kopp kaffe tillsammans och såg lite tv innan vi blev trött och gick och la oss!

Av Sofie - 21 maj 2011 15:00

Vilken härlig lördag (: Hela denna lördagen var verkligen en bra lördag! Underbart härligt väder med sol och värme - och visst påverkar det en hel dag ganska mycket!

Otorligt nog så lyckades jag med att denna lördag vakna klockan nio :) Ja, hör och häpna, det är inte särskilt likt mig att vakna så tidigt en lördag av mig själv! Jag tyckte att det var väldigt skönt att jag faktiskt vaknade en lagom tid av mig själv, inte för tidigt och inte för sent - alldeles lagom (: Rullade upp och la mig en stund till i sängen för att morna mig och njuta av solljuset denna tidiga lördagsmorgon ^^

Åt frukost med älsk och hade en härligt lugn förmiddag tillsammans! Det är inte så ofta som vi bara är hemma tsm så det är guld värt att bara vara hemma och låta tiden gå tsm <3 Tog en promenad i byn och upptäckte hur varmt det var :D

Ovido - Quiz & Flashcards