Alla inlägg under maj 2011

Av Sofie - 8 maj 2011 20:38

Ännu en liten sovmorgon även denna dag (:


Igår morse gjorde jag egen musli så i morse smakade jag på den till frukost ^^ gott! Och smsade sen Nina som var snabb som blixten och kom hit för att ta en promenad :D Det blev en låång promenad i skogen, vid fälten och i byn (: Det är så himla vackert och fint med den härligt gröna färgen i skogen just nu, fälten som börjar bli både gröna och gula och ger lång utsikt (: såå fint! Avslutade promenaden med lite mango vid mitt köksbord!!


 

Fixade lite här hemma och gjorde mig klar innan älsk kom hem och åkte sen med till lund för att se LBKs herrar vinna :) Blåsigt värre, men strålande sol, underhållande fotboll, en glass och bäst av allt umgänge med älsk!


Nu har vi precis ätit en god söndagsmiddag som älsk fixade till (: Och nu var min plan att få till en uppdatering av alla dagar som har flutit förbi den här veckan och tiden sedan jag kom hem från frankrike! Känner att jag så gärna vill skriva om det som hänt och vill inte vänta längre men det händer så mycket roliga saker så jag varken vill eller hinner sitta här. Och nu är jag alldeles för trött och stressad så det får vänta ytterligare så ska jag försöka komma ner i varv innan det är dags att sova (:


Sov gott

Av Sofie - 7 maj 2011 20:30

Eftersom att vi klantigt nog råkade glömma kvar toalett och hushållspapper i affären när vi hade handlat så tog jag tag i att lösa saken när jag kom hem från vombsjön :) samlade ihop alla våra pantflaskor som i vilket fall som helst skulle pantas, lastade de fem stora kassarna på cykeln och gav mig av ner till ICA för att panta :P


 

För pengarna från panten handlade jag sen toa och hushållspapper och fick dessutom en hundring extra med mig hem :D Vad gör man inte när man är pank!


Efter min pantning bakade jag lite bröd på filen som snart är gammal och tog en promenad i skogen medans brödet bakades i ugnen och jag väntade på älsk! Så när jag kom hem igen var älsk hemma  och brödet nästan klart (:


Lagade god mat tillsammans och hade en härligt lugn kväll hemma

Av Sofie - 7 maj 2011 16:30

Lördag med lite sovmorgon (: Det är väl en självklarhet med lite sovmorgon på helgen? ^^ hihi! Vaknade visserligen av älsks klocka men när den ringer vid 10 så räknas det ändå som sovmorgon!


 

Efter frukosten packade jag ihop lite choklad och gjorde mig klar, gick till bussen och blev hämtad av Jenny halvvägs till vombsjön :D där vi till en början slog oss ner med solstolarna i värsta myggmolnet :S men hittade sedan en bra plats med mindre kryp där vi tog en kopp kaffe, solade oss och snackade en hel massa ända till eftermiddagen (: Trevligt trevligt!

Av Sofie - 6 maj 2011 20:15

En fredag då jag från början egentligen inte skulle jobba byttes mot en fredag med arbetstid från 7 till 15 (: Toppen! Så många timmar som möjligt är bara bra att samla på sig!

Gamla kollegan Jenny skulle också börja sju så hon hämtade upp mig på väg till jobbet (: och efter att vi slutat så tog vi vår lilla picnic med bla nybakat bröd, filt, kaffe och nyinköpt brieost med oss till körsbärsdalen för en snabb fika i solen :D mysigt!

Efter picnicn hoppade jag från jennys bil över till älsks bil för att åka till Lund för att äntligen storhandla (: Det blev en hel del, känns skönt att ha fått fyllt på i frys och skafferi efter en knaper vecka! Det var verkligen ett helkvällsprojekt :P färdighandlade, uppackade, fått allt på plats och ätit så var vi klara vid elva på kvällen!

Av Sofie - 5 maj 2011 07:58

Börjar jobba om två minuter och sen rullar dagarna bara på!!

Det är härligt att vara hemma :D Det är mycket som händer och jag har mer eller mindre fullt upp varje dag! Träffar vänner, familj, jobbar och hinner med lite annat nödvändigt däremellan. Det är toppen!

Däremot har jag inte hunnit skriva på hur länge som helst :/ Känner att jag både vill och behöver göra en REJÄL uppdatering, den största hittills så det ska jag försöka få lite tid till i helgen!

Men som sagt det händer alldeles för mycket roligt och bra för att ha tid att sitta vid datorn ^^

Ovido - Quiz & Flashcards