Alla inlägg under juli 2011

Av Sofie - 19 juli 2011 23:00

Strålande sol :D äntligen en dag med massa sol. Nu förtiden regnar det ju allt som mest om dagarna eller så är det mulet och klibbigt :/ Tråkigt. Men denna tisdag sken solen, underbart härligt :D

Gav mig av hem till mamma och fixade i ordning på soldäcket för en heldag av solning :D Mamma var på väg hem och jag såg verkligen framemot att få ha en solstund med mamma och det blev det!

Egentligen skulle jag träffat Tina på kvällen men tråkigt nog så blev det inte av :/ och då plötsligt så vet man inte alls hur kvällen kommer se ut och då är det inte alls dumt att bara ta det som det kommer och låta det bli hur bra som helst, och det var just vad det blev!!

Mamma och jag tog en låång promenad med vovven Smulan och hämtade maten hemma hos mig som jag planerat för kvällen ^^ gick hem till mamma igen, grillade ryggbiff och gjorde aubergine med vitlöksyoghurt! Hade en suveränt bra kväll med mamma med massa prat :D såå mysigt!


 Sommarsallad till också (:

Av Sofie - 18 juli 2011 21:15

Zumbaa (: Även denna måndag var jag på zumba med Annelie!
Men idag blev det prat-zumba för vår del :P haha! Kändes som att det var så längesen vi sågs och hann prata om allt så vi hade en massa att säga så det blev en hel del prat i dansen :P Och undrar om inte zumban blev ännu roligare då :D Och efter en dag då jag mest varit hemma och fixat lite så var det skoj att få röra på sig och prata minst lika mycket!!

Kom hem och var härligt trött i kroppen, fixade lite mat och åt med älsk (: Avslutade dagen med Johan Falk filmen som visades på tv!



Av Sofie - 17 juli 2011 22:36

En riktig söndag - en äkta vilodag (: Det är precis vad det har varit idag!! Skönt att bara göra så lite som möjligt och emellanåt ingenting!

Sov tills jag vaknade idag och lät bara tiden gå! Vaknade, läste och åt inte frukost förrän närmare två (: Därefter har dagen bara rullat på i samma lugna lunk.

 


Var ute på en härligt lång promenad nu på kvällskvisten (: och jag är verkligen så glad över att jag har detta fantastika landskap, denna natur med dess dofter och utsikter så nära och fint! Naturen är ett under och något av det vackraste som är helt fyllt av frihet och alldeles gratis! Man har möjlighet att njuta av det precis så som man själv vill, hur mycket eller lite och på vilket sätt som helst, varje utsikt är personlig för var och en (:

Av Sofie - 16 juli 2011 22:30

Fixade en hel massa på förmiddagen (: Handlade lite här och var och eftersom jag var lite tankspridd så blev det lite väl mycket körande för att handla allt vi skulle ha :S typiskt, men men som tur var fick vi med oss allt och hann ändå. Fixade i ordning det mesta inför kvällen och sist men inte minst hämtade vi sushin!

Till kvällen hade vi bjudit hem några goda vänner för att umgås lite grann, ha trevligt och låta de smaka på sushi (: Eftersom att de aldrig smakat och sushi är nåt som vi tycker mycket om tyckte vi ABSOLUT att de skulle få smaka :D

     


Började med lite förtugg innan maten ifall sushin inte skulle falla i smaken så att ingen skulle behöva gå hungrig men det var ingen fara med det för de tyckte om det :D superskoj att våra vänner gilla det och att alla bitar blev uppätna :) Kändes verkligen lyckat och bra! Till efterrätt hade jag gjort en vit chokladglass med hallon som vi mumsade på lite senare (:



Hade en jättetrevlig kväll med fortsatt mycket prat (: och tiden hade plötsligt blivit ganska mycket utan att jag ens hunnit tänka på klockan en enda gång ^^ Tack kära ni för en trevlig kväll!

Av Sofie - 15 juli 2011 22:15

Javisst åkte vi till sjöbo marknad, jag och Annelie :) Trots att regnet envisades med att falla i både små och stora droppar! Med gummistövlar på och regnjacka så funkade det alldeles utmärkt ändå.

 


Det är trevligt att gå på marknad tycker jag ^^ Och på sjöbo marknad luktade det alldeles för gott med donuts överallt :P haha! Men vi startade marknads vandringen med lite småtitt på lite av varje och lite stekt sill, så gott! Hittade det vi sökte och det vi tänkt oss (: och sen kände vi oss ganska nöjda med marknaden!

Kom hem ganska tidigt så jag hade en lugn kväll med älsk här hemma (: lagade lite mat, sticka lite och hade det mysigt inomhus i allt detta regn!

Av Sofie - 15 juli 2011 12:13

Även idag småregnar det lite :/ Trist! Hoppas det klarnar upp snart, för planen för idag är att åka till marknaden med Annelie och då vill vi helst slippa regnet :)

Tog en promenad ner till byn och köpte tidningen i morse (: och nu står alldeles nygjord musli på vasken, svalnar och ska alldeles precis nu smakas till frukost :D

Av Sofie - 14 juli 2011 18:45

ojoj SOM det regnade på morgonen!

Som jag brukar göra så tänkte jag även denna morgon ta en morgonpromenad, eller ja förmiddagspromenad så där vid elva när jag steg upp och lovade älsk att köpa med mig tidningen hem. Och tur var att jag tog regnkläderna på :P Här inifrån såg det inte så mycket ut med fy så blöt jag var när jag kom hem igen. Plaskade i skorna och blöt igenom regnstället :S brr! Men uppiggande och uppvaknande om inte annat, haha :P

Ibland är det lite skönt med rengniga dagar på sommaren, då man med gott samvete kan vara inne och bara mysa (: Var inne mestadels av dagen, strök lite och åkte iväg en sväng till stan! Dagen blir ju lite kortare också när man startar dagen lite sent (:

På kvällen efter en god hemmakombinerad wok ^^ klarnade det upp på himmlen så jag tog cykeln och svängde hem till mamma några minuter! Härligt med lite frisk luft på kvällskvisten efter allt regn!

Av Sofie - 13 juli 2011 23:00


 
Gott? Ja, faktiskt :P
Råkade säga till älsk att det kan passa alldeles utmärkt att ÄTA rött vin till räkor! Och det fick jag minsann äta upp ;P För älsk var snabb med att sätta en sked i glaset, haha!

Ovido - Quiz & Flashcards