Alla inlägg under juli 2011

Av Sofie - 8 juli 2011 12:45

Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att det är rogivande på nåt sätt och småkul att hålla på att göra i ordning, organisera och fixa här hemma! Så än en gång röjde jag i tvättstugan, städade lite, torkade golv osv (: och sprang en runda!


Senare på dagen efter att jag hade stökat runt här hemma :P så kom Lisa hit och mötte mig och så gick vi vidare hem till Jenny dit vi var bjudna på lunch! Skoj att hinna med att ses för en pratstund när Jenny och söta Thor väl är i hemtrakterna (: Hon bjöd på supergod kycklingsallad till lunch och det känns liksom som att det inte alls var så många år sen vi gick på högstadiet tillsammans :P :D Tack för en trevlig lunchstund tillsammans!

 

Av Sofie - 8 juli 2011 08:15

Idag var jag uppe med tuppen :P Även om jag är ledig så finns det ju inget som säger att man måste sova lite längre eller att man inte kan gå upp tidigt. Jag kände för att gå upp tidigt när älsk ändå skulle göra det så kunde jag lika bra också gå upp (:


Tog en morgonpromenad denna morgonen när disen fortfarande skuggade över åkrar och ängar och luften kändes sval och behaglig! Det är så skönt att vakna tillsammans med naturen och den friska luften (: 


    
Jag älskar denna by, dess underbara vy och allt den har att ge mig! Tänk vad jag glad jag är att jag bor just här och att det finns så mycket vackert i varje liten vrå!


  

Av Sofie - 7 juli 2011 20:30

Fixade klart och bäddade den nya sängen (: Gick bort till Lisa och fikade lite innan vi åkte vidare till Hörby marknad! Jag gillar verkligen marknader och tycker att det är superskoj och mysigt att bara gå och titta, lukta och smaka ^^

 


Vädret var inte det bästa på förmiddagen men sen under dagen blev det bara varmare och varmare :) Och det blir ju bästa marknadskänslan om solen skiner! Vi traskade runt i alla gångarna och tittade på allt möjligt från skor och fryspåsar till vildsvinständer och smycken :P en salig bladning av grejer! Och massa att lukta och smaka på, som brända mandlar, kola, doftljus, munkar och massa mer (:

Köpte lite engelsk konfektyr (: Jag älskar såna där fudge! Och de här var äkta engelska och de enda i sverige med många olika smaker. Jag och LIsa hade turen och fick provsmaka mycket innan vi väl handlade ^^ lite musliblandning och en potatisskalare fick jag okcså med mig hem!


 


En härlig markandsdag (: Efter att ha varit sugen på all mat på marknaden till att allt var slut när vi skulle handla så blev det ingen mat så det blev en mjukglass tsm med älsk när jag kom hem ^^

 

Av Sofie - 7 juli 2011 11:45

För ett antal veckor sedan beställdes det en ny säng till oss :D Och som jag har längtat och sett framemot att denna säng skulle komma och så IDAG ÄNTLIGEN blev den levererad till oss :D Wiie! Den är fantastiskt stor, hög, mjuk och jättefin!! Det är nästan så att man vill gå och lägga sig varenda gång man går förbi för att den ser så mjuk och gosig ut ;P haha! Det är superviktigt med en bra säng och den här känns verkligens om den bästa :D Jag älskar att sova och jag kommer nog tycka ännu mer om det nu mera!

Av Sofie - 6 juli 2011 21:45

Promenerade och fixade och grejade lite här hemma, körde lite "taxi" och sprang en runda i den allt för varma solen :P men det gick ändå! Tiden gick jättefort men jag hann också med en hel massa på väldigt kort tid (:

Jag och älsk kom på under dagen att vi var sugna på att grilla och eftersom att vi inte kan grilla så bra här hemma så bestämde vi oss för att ringa min kära pappa och fråga om de hade lust att grilla med oss (: Så tillslut blev det bestämt att vi skulle dit och grilla! Kvällen blev riktigt härlig och vi hade mycket trevligt! Satt ute och prata länge över den grillade maten, jordgubbar till efterrätt och lite tennisspelande på gatan ^^

 


Att springa barfota på gatorna och jaga bollar, skratta och ha skoj - det är barndomsminnen och sommar!

Av Sofie - 5 juli 2011 22:00

Fick sms av kompisen Lisa som undra om jag hade lust att följa med till stan (: Det ville jag gärna! Hade inget annat för mig så det passade utmärkt!



Vi tog en runda på stan och uträttade de ärende som vi var där för (: medans vi gick där blev vi lite småhungriga och somrigt sugna på den fina frukten på torget. Så vi köpte lite frukt och körde ut till stenbrottet och hade en liten spontan fruktpicnic precis vid vattnet ^^ hur mysigt som helst, och vackert!


 

Medans vi satt där såg vi att något rörde sig längre bort i vattnet och undrade om det fanns fiskar i vattnet. Jag sa att jag visste inte om det fanns fiskar men jag hade hört att det skulle finnas käftor. Och rätt som det var när vi satt där dök det upp en kräfta minsann :P och en till, och en till.. hihi :P lite läbbiga men spännande! Och en stund senare simmade en fisk förbi så då fick vi svar på det :D



Åkte hem till Lisa sen dit Jenny och hennes Thor också tittade in med jordgubbar och glass och pratade lite (:

Av Sofie - 4 juli 2011 21:16

Vissa dagar bara går sin gilla gång och plötsligt börjar det skymma! Och då är det alldeles härligt att känna en behaglig känsla av att denna dagen bara varit sitt egna jag och så där bra (:

En morgon promenad fick starta min dag och uppenabara mig om att det trots det mulna utseendet faktiskt var ganska varmt ute. Precis som många dagar den senaste tiden har denna dagen också varit ganska klibbig och varm. Men med ösregnet som bara för en liten stund sen föll ner i ilfart från himmlen rensade luften lite grann - skönt! Så förhoppningsvis blir det inte lika varmt i natt (:

Har åkt en sväng i bilen med älsk idag och uträttat lite små ärenden! Och när vi kom hem igen gjorde de mulna vädret att jag kände för att se film så det blev Bee movie :P söt film!

Ikväll har jag zumbat med Annelie :D Värmen hjälpte till att svettas lite samtidigt som lite regn svalkade :P Det blir roligare för varje gång, ju mer man lär sig och kommer ihåg alla rörelser!

Nu är jag lagom mätt och sitter i soffan och ska fortsätta att njuta av den här kvällen!

Av Sofie - 3 juli 2011 22:00

Denna dagen har jag fyllt med massa bär!



Storsade omkring i hallonsnåren på förmiddagen. Plockade av och smakade på både de röda och de gula. Hittade alldeles mogna smultron i en hörna och kunde inte gå förbi de röda vinbären utan att smaka en kvist eller två!



På kvällen tog jag en promenad tillsammans med Annelie (: VI stannade till och plockade lite körsbär på vägen hem. En del nästan svarta och mjuka och andra fortfarande helt gula!

Avslutade dagen med en skål med jordgubbar toppat med lättvispad grädde tillsammans med älskling <3


Lite av min skörd av dagens bär som inte hamnade i magen ^^

Ovido - Quiz & Flashcards