Alla inlägg under juli 2011

Av Sofie - 13 juli 2011 22:47

Det har nästan kännts som en söndag idag! En sådan där lugn "vilodag" då dagen bara rullat på och det känns som att jag mest tagit det lungt. När jag tänker efter så har jag nog hunnit med en hel del ändå (:

Har bland annat satt upp nya gardiner som passa bättre till den nya sängen och fixat fast en hylla i duschen! Såna små enkla saker kan göra så stor skillnad, både till utseende och funktion (: Och varje lite förbättring är alltid positiv!

Simmade några kalla längder på badet i en nästintill tom bassäng (: och när jag kom hem åt vi jättegod rökt makrill till middag :D Älskar rökt fisk! Så jag hoppas verkligen att de säljs "rögad ål" på marknaden nu i veckan!

Av Sofie - 13 juli 2011 13:45



Torts att det såg ut som regn när jag klev ur sängen i morse så kände jag ändå för att ta mig en promenad! Och faktiskt, så är det nästan behagligare att morgonpromenera i lite friska vindar och drippdropp för då vaknar jag till lite mer (: Solen är ju helt klart det jag föredrar framför regn och uppiggande på ett helt sätt men gör promenaderna lite mysigare och långsammare. Och då tar det längre tid att vakna till!

Av Sofie - 12 juli 2011 21:59

Morgonpromenerade och oljade ballkongen i morse (: Så nu äntligen är jag klar med ballkongprojektet för den här sommaren!

Vi var sugna på en liten utflykt idag så älskling kom med förslaget att åka ut till Alnarp och gå en liten sväng där så det gjorde vi!

 
En härlig park fylld med grönska och friska dofter! Så mysigt och fint och alldeles fridfullt att bara vandra omkring en dag som denna (:

  Alnarpsslottet som ligger alldeles intill parken är verkligen ståtligt och vackert!

På en sådan här plats skulle jag kunna lulla runder länge, bara tänka, fundera och finnas <3

Så vilken lugn och härlig dag vi haft! Stannade till och handlade lite mat på vägen hem (: Det känns verkligen som lördag idag ^^ och det är väl så det ska kännas när det är semester! Lyxade till det med lite förtugg innan maten, entrecote till middag och nu hoppas jag på att vi ska ta fram ostarna!

Av Sofie - 11 juli 2011 22:30

Jag hoppade i gummistövlarna, tog det stora paraplyet och begav mig ut i regnet för att möta Sandra vid bussen :D men, var tog Sandra vägen? Jag irrade runt och gick en omväg hem för att se om jag kunde hitta henne och typiskt nog hade jag glömt teleluren hemma så jag kunde inte ringa! Men det visade sig att Sandra hade hittat hem till mig innan jag hunnit ut :P

Hade en trevlig pratstund tsm hemma hos mig (: Drack saft och målade naglarna ^^ perfekt att göra en dag när det regnar! Men som tur var så klarnade det upp lagom till kvällen då det var dags för zumba :) Denna gången med både Annelie och Sandra!!

Sandra hade med sig supersöta nallen som jag fick (: Så kärt av dig vännen och Tack min rara vän!

 

Av Sofie - 10 juli 2011 20:21

  Jag tycker om när livet bara är och det bara får lov att vara!


Tycker om att vakna i ganska hyfsad tid utan att ha ställt klockan (: Och det gjorde jag idag! Även om vi var hemma väldigt sent efter en mycket, mycket trevlig kväll och inte gick och la oss förrän vid fem tiden så kände jag mig pigg när jag vaknade vid elva :)


Och när jag såg att solen sken så bestämde jag mig för att sola en smula! Men efter en hel massa sol blev det väldigt varmt så jag gav mig av till badet och simmade några längder (: inte riktigt lika fridfullt att simma bland en massa plaskande barn mitt på eftermiddagen som att simma på morgonen :P men svalkande var det iaf!


Gjorde mig fixfärdig när jag kom hem och sen följde jag med älskling på fotboll :) Den här gången såg jag faktiskt mycket framemot att åka på fotboll, det är nämligen inte alla gånger som jag känner för att se fotboll även om jag ofta glädjs åt att titta när jag väl är där (: Och idag blev det en rolig match, det hände nått hela tiden och då är det lite extra skoj och spännande!


Låter denna ljumma sommar kväll lungt passera tillsammans med älskling och smakar på en ny cider ^^  

Av Sofie - 10 juli 2011 19:00

Jag vill verkligen varmt rekommendera Niroma praliner!
Det är fantastiskt goda egengjorda choklad praliner som en kvinna här i byn gör! Dom är av väldigt fin kvalitet och smakar utmärkt.

Pralinerna passar också otroligt bra att ge bort som present till nära och kära (: Och det var precis vad vi gjorde igår! Vi valde att ge en ask med olika sorters praliner till Helene i födelsedagspresent.

Man kan titta in på niroma.se för att läsa mer om företaget, om pralinerna och om ChocÅlatterian som hon har här i byn! Där finns dessutom mycket mer än bara praliner att välja och smaka på (:

 
Vi köpte två var också (: Man kan ju inte gå ifrån en ChocÅlatteria utan att ha själv smakat på pralinerna ^^ De här är mina val - Ekologisk naturell och blåbär!

Av Sofie - 10 juli 2011 18:30

GRATTIS!


Det är alltid lika skojigt att gå på fest :D och igår var det dags att med födelseddagsfest tillsammans med kära vänner för att fira världens underbaraste och snällaste Helene som nyss fyllt 30 :D

Lite mingel och små prat till en liten fördrink innan vi satte oss till bors och blev bjudna på grillat!! Finns det nåt godare på sommaren än grillat? :) Supergott!
Det blev en riktigt trevlig kväll som fortsatte med massa prat med alla, skratt, kladdkaka, sång, fotografering, gott att dricka óch till och med lite dans :P och ännu mera trevligt prat (: 

Ja, vi hade så trevligt att vi inte kunde slita oss förrän klockan var närmare fyra ;P Stort grattis än en gång och tack för en mycket trevlig kväll!!

Av Sofie - 8 juli 2011 21:15

Tråkigt nog så fick jag allt mer ont i huvudet när vi var hos Jenny så efter ett tag kände jag att jag bara ville hem så då traskade jag och Lisa hemåt. 

Bäddade ner mig i den fantastiska nya sängen när jag kom hem och vilade en stund tills älskling väckte mig. Tråkigt nog hade jag fortfarande ont i huvudet men det var inte mycket att göra för nu skulle det lagas efterlängtad korv och potatismos :P Och när den väl var uppäten så vilade jag i soffan till en Morden i Midsomer film ^^

Ovido - Quiz & Flashcards