Alla inlägg under november 2011

Av Sofie - 19 november 2011 22:30

Så var det dags för inflyttningsfest hos sötaste Annelie :D Klart att man ska ha det när man skaffat ny lya och har det så mysigt!


Cyklade med fullpackad cykel hem till Annelie - med allt från en herrans massa kläder och smycken till spel och mat! Hade egentligen bestämt oss för att ses en timme tidiagre.. men jag är så långsam och fastnade i skolböckerna en stund för länge så jag blev sen. Men jag har sån himla tur att jag har en så förstående och underbar vän som är snäll och tycker om mig ändå


 
Finns många bättre bilder men denna är nästan den enda på oss tsm från festen så det fick bli den ändå :D Och det kvittar ju hur vi ser ut för vi är vi och här är vi på festen :D hihi! 

Det blev verkligen en lyckad fest som varade natten lång! Kanon :D alla var så glada, trevliga och vi hade superskoj kväll med spel, massa prat och skratt! Tack söta Annelie för en inflyttningsfest i toppklass i den urfina lya!!

Av Sofie - 18 november 2011 22:45

Puh, pluggade helmycket hela fredag morgon och dag för att tillslut kunna känna mig lite ledig och kunna ta vara på min helg :) Startade ledigheten med att cykla hem till Andreas för att laga mat tsm! Vildsvin stod på menyn :D spännande! Vi lyckades riktigt bra måste jag säga! Har bara smakat rökt vildsvin innan så det var verkligen spännande och blev himla gott!


   Resultatet blev parmainlindad vildsvinsstek med timjan med potatiskvadrater och rödvinssky! Toppengott (:


  
Älskar att laga mat och skoj att kunna träffas och laga maten tillsammans (: Till efterrätt blev det enkelt och himla gott med päron med after-eight och glass! En bra och lugn start på helgen med en trevlig fredag!


  

Av Sofie - 18 november 2011 00:04

Tåget blev mycket försenat idag, det var en kontaktledning som rivits ner. Det är tråkigt när det blir förseningar, lite tur var att tåget bara var en liten stund sen där jag skulle kliva på så jag kunde iaf sitta på tåget och vänta ist för att stå i kylan! Men det är en liten gnutta frustrerande när det sker saker som inte går att påverka, samtidigt så får man göra det bästa av det och ta det för vad det är! (: Passade på att läsa lite och förbereda mig inför dagens föreläsning och roa mig med lite sms-terrorism :P haha! Kom försent och missade lite i början av föreläsningen och fick sen reda på att vi skulle sluta redam 11 ist för 12 (:

 


Satt kvar i skolan och luncha med några från klassen (: Hade en trevlig pratstund och promenerade sen in till centralen! Tog plats på tåget och satte mig tillrätta inför en liten tripp till Ystad! Tåget avgick från Kristianstad 12.40 och anlände i Ystad 15.00 Hämtade upp en bok som jag köpt och tog bussen hem och var hemma lagom till 16 :P
En lagom lång skåneresa på tåg och buss idag (: sammanlagt har jag spenderat ca 6 timmar i kollektivtrafiken idag och enbart 2 i skolan! Men lika glad för det är jag och känner att jag fått ut så mycket ändå :D

Har dessutom fått en härlig och lika pratsamt underbar promenad med min finaste Jenny :D och dansat en hel massa hela kvällen! Tänk att det finns plats för så mycket på en enda dag! Och det ska det väl iofs göra när dagen startas kl. 5 med morgon promenad och avslutas vid den här tiden med lite chatt och blogg!

Sov gott alla söta!

Av Sofie - 17 november 2011 23:57

Jag lyckades hålla mig vaken heela vägen på bussen idag :D haha, lycka! Och lyckades därför också ta mig igenom två kapitel i statistik. Jag har nämligen kommit på knepet - en termoskopp med kaffe :D Den håller sig lagom varm hela vägen till stan och tar jag en liten klunk då och då under hela resan så hinner ögonen inte gå ihop!
Haha - kaffesensation för mig!

  
Vanligtvis så älskar jag att dricka kaffet med mjölk ur en liten mockakopp och gärna med en mörkchokladbit ^^

Av Sofie - 16 november 2011 22:09

Ja verkligen!

Klockan ringde som vanligt vid fem och klockan nio satte första föreläsningen igång (: Jag såg framemot dagen och laddad av den friska luft jag fick med mig på promenaden till skolan! Föreläsning mellan 9-12 i epidemiologi och en eftermiddagsföreläsning mellan 13-16. Det är en lång skoldag det!

Det är väldigt intressant och jag hade verkligen inte velat vara utan den men oj, så trött jag kände mig när jag satte mig på tåget och tog ett djupt andetag! Jag har ju i mitt liv haft längre skoldagar än denna, den här var den längsta hittills sedan jag börja och jag tror att restiden påverkar tröttheten också.

Trött i både kropp och själ så när jag kom hem hoppade jag direkt i joggingskorna och sprang några varv i byn! Det är det bästa :) Att bara springa, låta tankar flöda ut och frisk luft in och känna att jag faktiskt har en kropp också och inte bara ett huvud :P huvudtröttheten som känns efter en sån här dag påfrestar mig mer än kroppslig trötthet så jag behövde finna lite balans.

Efter att ha sett mina två favoritprogram och de enda jag verkligen tar mig tid att se - bonde och den stora matresan! Så ska jag nu fördjupa mig i en ny kriminalroman och lägga huvudet på kudden och samla kraft inför morgon dagen (:

 

Av Sofie - 16 november 2011 20:30

Det var en helt rakt igenom vacker morgon och inte den minsta tveckan om att få kalla den för fantastisk! 

    

Kall, frisk, öppen, fri och skimmrande!
Solen omslöt allt detta frysna och gav glitter till all frost med sina strålar!



Jag kan inte få en bättre start på en dag.
Med  en lång dag framför mig passa det perfekt med ny och frisk energi från naturens under.
Naturens under har en fantastisk inverkan på mig som värmer och stärker!

Av Sofie - 15 november 2011 22:00

Det är verkligen värt tusenfallt att ha vänner och kunna träffas en liten, liten kort stund och ändå känna att det är lika givande och roligt som när man träffas flera timmar!

Och idag lyckades det bli lite kompisträff på konsum, haha! Jag kom från skolan och skulle handla och då kom Annelie nercyklandes för att visa den supersnygga nya frisyren, bara för att jag skulle få se och för att prata lite :D Det är guldkorn i vardagen! Dessutom träffade vi också på sötaste Nina :D det var längesen! Så där drälde vi runder en stund, gick om varann, prata och hade trevligt samtidigt som jag handla, Nina jobba och Annelie höll sällskap med oss båda ^^ hihi, så har vi det i vår lilla by, konsum är medelpunkten - härligt!

Kom hem och fick gjort lite även här hemma och ätit lite kvällmat med mamma. Det är också ett guldkorn att äta middag tillsammans om kvällarna och vara tillsammans minst en liten stund varje dag <3 Satte mig med böckerna en stund! Slog igen böckerna senare för ett tag och tog mig ut på en kall och kylig men pratsam promenad med Andreas (: Perfekt att få ett avbrott och komma ut i friska luften med en kär vän (: Ännu ett guldkorn denna dag!

Det finns småguldkorn och kanter som gör alla våra dagar! Det gäller bara att se, uppskatta och framförallt ta tillvara på dessa fina ögonblick!

Av Sofie - 15 november 2011 21:45

Då var det dags igen :D buss, tåg, föreläsning och så hem igen! Så ser vissa dagar ut helt enkelt. Och alltid är dom lika givande och inspirerande. Däremot känns det inte lika inspirerande  att det denna veckan kommer vara fyra dagar på skolan, det blir ganska intensivt - mycket att ta in och jag hinner inte med att läsa lika mycket känns det som samtidigt som jag ser fraememot allt vad alla dagar kommer ge (: Idag hade vi första föreläsningen i Epidemiologi! Känns spännande och som ett helt nytt ämne att ta mig ann!

Ovido - Quiz & Flashcards