Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Sofie - 14 mars 2011 22:30

I måndags körde jag tillsammans med Sarah till Lusanne för att äta Ost Fondue :) Jag tycker verkligen mycket om vanlig kött fondue men har aldrig tidigare smakat ost fondue så jag tyckte att det skulle bli såå spännande!

  
När man äter ost fonduen så har man alltså lite vitt bröd som man bryter i bitar spetsar på en liten smal gaffel och sen doppar man ner och snurrar sin lilla brödbit i grytan med smält och varm ost! Det smakade utmärkt :D Och det passade jättebra att dricka te till! Gillar man ost så är det helt klart något som man bara måste prova!

Tyvärr så överträffade det mig inte så mycket som jag hade trott, jag hade nog alldeles för höga förväntningar så jag blev tyvärr en liten smula besviken. Mycket med tanke på att jag trodde att det skulle finnas något tillbehör, lite grönsaker eller liknande! Men det är absolut en väldigt god, mysig och tung måltid :D man blir minst sagt mätt!

Av Sofie - 14 mars 2011 16:00

Jag bjöd barnen på "igelkott" en av luncherna som vi ätit tsm nu under de här veckorna (:


Nu är det måndag igen! Och tiden den bara springer iväg som vanligt och så här i efterhand så känns det som att de två senaste veckorna bara sa "vips" sen var de förbi!

Denna måndagen är en vanlig måndag! Barnen har börjat skolan igen och jag har de vanliga arbetsuppgifterna som jag brukar ha en måndag. Efter två intensiva, lärorika, roliga, delvis kämpiga och händelserika veckos lov kände jag mest för att bara göra det som absolut skulle göras och däremellan och efter bara ta det lungt! Jag hade en lite längre sovmorgon (: Och var ute och sprang! Underbart härligt att springa till sällskap av det våriga fågelkvittret!

Jag hämtade barnen efter skolan och tog en annan väg hem än den vi brukar :) det funkade faktiskt jättebra! MIndre bilar och mer cykel och barnvagns vänliga vägar, så de hållet blir det nog fler gånger!

Ovido - Quiz & Flashcards