Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Sofie - 26 mars 2011 22:30

Upp och hoppa och för första gången skulle jag besöka en skidort ^^ Efter att ha ätit lite frukost och utrustat sig med underställ, mössa, kängor osv så åkte jag buss med familjen upp till skidorten (: Solsken och massa snö! Kändes konstigt att det ena dagen var sommar och sen plötsligt vinter igen nästa dag :P

  
Strålande sol och skidåkande människor överallt!

 
Vi kikade runt lite för att se om vi kunde hitta någon pulkabacka till barnen, men det var dåligt med det så det blev ingen pulkaåkning! Så föräldrarna gick och hyrde skidor och gav sig sen upp i liften tsm med Andrea för att åka lite med henne (: Så då gick jag och Maxime en liten sväng med pulkan och tog en fika i solstolarna!

   Lunchade på gigantiska portioner! Jag tog en sallad med chevre och valnötter (: Sen åkte jag och barnen tillbaka till lägenheten och vilade lite middag och såg film innan föräldrarna kom tillbaka när dom åkt lite skidor!

  På kvällen åkte vi ner till byn och åt mat på La Dez'Alp! En väldigt mysig restaurang med trevlig inredning och god mat!

   Att försöka hitta något på en fransk meny som är utan ost är nästan omöjligt! Det mesta innehåller ost av något slag. Eftersom att vi åt raklett dagen innan så kände jag mig inte så sugen på något med ost, men det blev det iaf :) Jag provade en typisk fransk rätt som är lite vintrig och hade därför inte passat så bra att prova senare. Den heter Tartiflette - potatis med skinka, lök, grädde och ost såklart! Det smakade ganska mycket som potatisgratäng med skinka ^^ gott!


Ice bag!

Det var en lång dag (: Mycke innehållsrik, intryck, upplevelser och mycket trevligt! Jag somnade gott!
  

Ovido - Quiz & Flashcards