Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Sofie - 25 mars 2011 22:00

Aldrig någonsin har jag varit i Alperna och aldrig någonsin har jag åkt skidor (: Den här helgen följde jag med Au-pair familjen till Aplerna dels för att passa barnen, umgås och förhoppningsvis prova stå på ett par skidor själv!

 

  På fredag eftermiddag bar det av, en och en halv timmes bilfärd mot Morzine!

  
Utsikten från bilen på vägen dit!

Familjen hade hyrt en liten lägenhet med två sovrum, ett allrum i kombination med kök, badrum och toalett där vi skulle bo under helgen! Det var en jättemysig lägenhet som verkligen kändes så där som jag tänker mig en "skidstuga" (: Jättefräscht och fint!

  
Familjen delade ett sovrum och jag fick det andra (:
Här sov jag!

 

Utsikten genom fönstret från det rum där jag sov!  
 
Jag bara älskar de här fönsterluckorna på husen! Jag tycker det är så charmigt med dom och nu fick jag även provat på hur det är att öppna fönstret och slå upp fönsterluckorna för att välkomna en ny dag ^^ hihi!

 

När vi kom fram på fredagkväll fick vi en liten visning av lägenheten av damen som hyrde ut den! Vi packade in våra grejer och tog sen fram raklettjärnet och åt lite mat (: Kröp sen ner för att försöka sova och orka upp till nästa fullspäckade dag!

Av Sofie - 25 mars 2011 17:15

Våffeldagen - fredagen den 25 mars :D 
     Våfflor
Våfflor av egen smet och form! 

Dekorerade med sylt och grädde (:


Vad är godast?
Våfflor eller pannkakor?

Av Sofie - 25 mars 2011 11:00

 
Det ärju typ SOMMAR här i Frankrike nu :D Haha!

UNDERBART!
man vill bara vara ute heela tiden och njuta av det fantastiska vädret, känna värmen, höra fåglarna kvittra och få ta del av solens energi!


Nu ska jag hoppa ut och slänga mig på en filt på gräset i solen och bara njuta av solen och min bok - "Babbeldrottningen i New York"

Av Sofie - 25 mars 2011 10:57

Nu har jag läst ut och slutfört de tre böckerna i millenium serien av Stieg Larsson!
Jag vill på sätt och vis säga att jag äntligen läst ut dom och det är för att jag har längtat så mycket efter att börja läsa dom. Jag fick böckerna i Julklapp av pappa redan Julen 2009 men hade en hel hög med böcker som jag skulle läsa först så nu äntligen har jag läst dom (: men på sätt och vis så tycker jag inte att det passar med äntligen för jag ville inte att de skulle ta slut!

Fantastiskt fängslande böcker! De är nog några av de böcker som jag läst som jag tycker är absolut bäst! Och jag kan ju inte låta bli att sakna Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander nu efter att ha haft dom som sällskap under en lång tid :)

Ovido - Quiz & Flashcards