Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Sofie - 16 mars 2011 22:15

Barnen och jag var hemma tillsammans på onsdags förmiddagen :) Och i vanlig ordning så åkte vi till dansen, promenera, luncha och såg film tillsammans! Det känns som att alla dagar är så långa men de hinner inte börja förrän de är slut :P

Det kändes riktigt vårigt och härligt på förmiddagen så jag såg verkligen framemot att ta mig ut och springa en stund på eftermiddagen sen när jag var ledig! Jag var först på mitt rum ett tag innan jag skulle ge mig ut och springa. Och varför inte, jo just den halvtimmen som jag tänkt tillbringa ute så börjar det regna såklart :P Men det var rätt behagligt att springa i regnet trots allt - det svalkade i den varma luften!
På kvällen stoppade jag om barnen och när de somnat pratade jag en god stund med min underbara pappa på skype :D alltid lika skoj och långa samtal om en massa <3



Av Sofie - 16 mars 2011 16:43

VÅR!

  

Det är så underbart härligt med våren! Och det är en fantastisk känsla som sprider sig i hela kroppen när man känner att våren är på väg och står med vacklande steg på tröskeln! Det är som om hela kroppen fylls av vår, den friska luften, värmen, spirandet och blommar ut. Jag älskar denna årstiden precis som jag älskar alla årstider men var och en på sitt sätt!

Av Sofie - 16 mars 2011 16:32

Tillslut blev det av att åka till Lusanne! Efter att ha suttit och väntat på Sarah i mer än två timmar och väntat på att komma fram till hur vi skulle göra så bar det av iväg till tågstationen och sen vidare med tåget till Lusanne :) Snälla Ingrid erbjöd sig att skjutsa oss så att vi kunde ta tåget!

Väl framme i Lusanne träffade vi Sarahs Kusin och följde med honom och tog en snabb kopp kaffe innan vi var tvugna att springa till tåget för att hinna med :P det var ingen lång stund vi hann vara i Lusanne men det var iaf skoj att hitta på något!

Var på mitt rum efter att vi kommit tillbaka från Lusanne! Tog det bara lugnt och pratade lite med älsk <3 saknar dig så! Men underbart att få prata en stund!

       


Senare på kvällen traskade jag ner till stan tillsammans med Sarah för att äta sushi, men tji fick vi :/ dom stängde precis när vi kom! Men men vi köpte oss en pizza istället :P inte alls vad jag var sugen på men pizzan var fantastiskt god! Satte oss på mitt rum och åt pizza och drack lite vin (: en lång pratkväll! När klockan var halv fyra beslöt sig Sarah för att gå hem, då var jag mega trött och hade sagt redan vid ett tiden att jag snart ville sova :P men trevligt hade vi iaf! Kul att ha en vän här :D och nu tänker jag inte ett dugg på engelskan när vi pratar - känns jättrebra!

Ovido - Quiz & Flashcards