Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Sofie - 18 mars 2011 19:00

Japp mot flygplatsen bar det av halv nio på fredag morgon!

Jag känner mig alltid lite orolig och nervös när jag ska flyga. Och att allt runt omkring som med kontroll, incheckning och boarding ska funka och det gjorde det även denna gången :) Snälla Ingrid var med mig på flygplatsen och guidade mig lite, eftersom att jag skulle flyga med Easyjet denna gången så var det lite annorlunda. Allt gick enkelt och lätt, handlade lite choklad på taxfreen och sen ställde jag mig i den superlånga kön till planet :P Easyjet har fri placering så alla vill väl ha chans till de bästa platserna!

HELT OTROLIGT :P Jag lämnade Geneve kl 10.35 och var framme i Lund redan kl. 13.00 :D Hur snabbt är inte det! Antar att det handlar kanske lite om att jag hittar en aning bättre på Kastrup nu och att jag hade himla flyt med tågen!

Tog mig en efterlängtad Vanilla-Latte på EspressoHouse ^^ Och åkte sen en sväng upp till "jobbet" som jag fortfarande säger :P Hälsade på alla sötingar där och stannade en stund tills älsk kom och hämtade mig!

Har verkligen saknat Andreas så mycket! När jag hoppade in i bilen kände jag med ens hur glad jag blev i hela kroppen av att vara hemma igen och att få ses :D och veta att helgen som vänta fortfarande var närstintill oplanerad - toppen!

UNDERBART att vara hemma :D Bara vara! På kvällen beställde vi Thai-mat från ett nytt ställe, supergott och otroligt mättande! Hade det bara mysigt och satt i soffan hela kvällen, precis som det ska vara en fredag <3

Av Sofie - 18 mars 2011 07:34

Upp över alperna snart jag far
när planet från Geneve hemåt mig tar

  
Om tre timmar lyfter planet från Geneve som ska ta mig hem till Sverige över helgen! Det är alltid lite nervöst att flyga tycker jag. Har alltid en viss oro i kroppen! Kommer jag att hitta rätt? Kommer jag i tid? Kommer flygresan gå bra? OSV.
Denna gången flyger jag med easyjet och det har jag inte gjort tidigare så denna gången är det ett litet orosmoment i sig!
Men i vilket fall som helst så har jag en god bok som gör mig sällskap under resan och om ca 6-7 timmar är jag i Sverige :D

Ovido - Quiz & Flashcards