Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Sofie - 1 juni 2011 13:15

Hela dagen idag var jag ledig, eller ja arbetslös :P men trots det så hade jag en massa att göra! Att klipp och klister skulle bli färdigt, jag handlade lite, fixade picnic-korg och gjorde mig i ordning och tog bussen till jobbet!


Där mötte jag Sötaste kollegan Jenny som snart ska stå brud och bli fru :) så hon hade lovat mig att jag skulle få ha en liten mini-hippa för henne nu innan hon gifter sig! Men vad hon inte visste var att det bara till en början skulle vara hon och jag :P hihi!


 

Vi åkte in till stan och tog en lite bröllops-shopping som Jenny behövde göra och gav oss därefter iväg till stadsparken för att picnica :) Jag hade bokat bord på en resaurang senare på kvällen så innehållet i korgen bestod bara av lite fruktfat och nötter med kaffe och lite bubbel till ^^


          


För att hippa till det lite och ha lite bröllopstema på vår lilla utflykt så hade jag skrivit lite frågor till Jenny om hennes blivande man som hon fick svara på :P hahha! Fick bla veta att om han hade kunnat så hade han gärna gift sig med en volvo ist :D  och med förbundna ögon ritade Jenny av honom på en tavla :D supersnyggt!

När vi satt där på filten och jenny hade förbundna ögon så smög många av våra andra kollegor fram bakom buskarna, ställde sig runt om oss och när Jenny sen fick titta så blåste de serpentiner på henne och överraskade :D hiihi! Hon hörde lite att det prasslade runt omkring och försökte tjuvtitta men vi lyckades ändå överraska och glädja henne!! Och det var ju det viktigaste (:


 

Alla slog sig ner på filten och skålade i lite bubbel och småpratade innan vi gick vidare till restaurangen där jag bokat där vi allihopa åt fondue (: Gottit! Och även under middagen busade vi lite med Jenny genom att alla fick vars ett uppdrag :P Tex. varje gång Jenny reste sig skulle man ställa sig upp och säga Fröken, fröken, var ska du? ^^


 


Mätta och trötta :P lämnade vi restaurangen och jag körde Jenny hem i hennes bil eftersom den tosan hade kört till jobbet så erbjöd jag mig att köra så att hon fick bubbla ist för mig ^^ och så hämtade älskling mig!


Jag tyckte att det blev en riktigt trevlig och lyckad dag och kväll :) Och jag är så glad att Jenny verka nöjd och uppskatta allt! Och när jag kom hem så kände jag mig totalt slut och urladdad av alla förberedelser och all spänning och nervösitet att allt skulle bli bra (:

Jag har aldrig varit på en Möhippa och aldrig ordnat en MEN jag har ordnat och varit med på en Mini-Hippa :D



Ovido - Quiz & Flashcards