Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Sofie - 24 juni 2011 20:45

Efter all dans kom jag hem och svirade om till en lite enklare midsommarklänning än dräkten som jag haft hela dagen :P Vi fick med oss alla grejer och skyndade ner till taxin som tog oss till käraste vännerna där vi skulle fira vår Midsommar (: 


    


Lite lagom trött i både huvud och ben anlände vi och kom in i ett kök som redan var i full gång med att fixa inför Midsommarbuffen! Buffen bestod av en hel massa ^^ en sill avdelning med bla min favoritsill som jag lagt in, lax, bröd, brie och ägg. Och en grill avdelning med mycket kött, nypotatis, grillade grönsaker och såser!





  
Vi högg in på maten och slog oss ner till ett fint midsommardukat bord (: Proppmätta och nöjda fortsatte kvällen i ett lugnare tempo med massa trevligt prat i goda vänners sällskap! En mysig och lugn midsommarafton (:


 

Av Sofie - 24 juni 2011 13:45

Jag vaknade tidigt denna Midsommarmorgon (: Så jag bestämde mig för att baka ett dinkelbröd så där på morgonkvisten innan jag skulle åka med ut till Östarp! Jag bakade ihopa degen och lagom till att den skulle få jäsa åkte jag iväg en sväng och hjälpte till med krattor och liar inför dagens avslutande uppvisning i Östarp (:


Väl hemma igen var brödet lagom jäst och fick åka i ugnen (: och medans mitt bröd bakades hoppade jag i dräkten och gjorde mig klar för dagens midsommaruppvisningar ^^


 


Midsommaraftonsuppvisningarna började på ett ställe för gamla (: lite lunchpaus efter det och sen vidare till nästa ålderdomshem! Vi hade turen med oss och kunde dansa ute på båda ställena (: Och avslutningsvis åkte vi till finaste Östarp där solen alltid skiner :D det är den roligaste och finaste uppvisningen, med svårast underlag och störst publik!!


Pappa och familjen var där ute och tittade på oss när vi dansa (: Alltid extra kul att dansa när man känner någon som tittar! Efter uppvisningen avslutades evenemanget, allt packades ihop och kaffet dukades fram ^^


Det har blivit lite av en tradition att alla dansare samlas efteråt, tar en kopp kaffe och smakar en bit mumsig jordgubbstårta som mamma Ann alltid bakar (: Perfekta avslutet efter alla uppvisningar!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards