Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Sofie - 23 juni 2011 21:30

Efter att ha avslutat sista dagen på jobbet åkte jag direkt iväg för att dansa uppvisning för de äldre människorna (: Eftersom att vi inte var så många som var med och dansa på den här uppvisningen så blev det så att jag dansade alla danser utom en :P bara roligt och bra träning inför de kommande uppvisningarna!


 

Direkt när jag kom hem satte jag igång med att Midsommarstöka i köket :D Planen var att jag skulle hinna baka några bröd och lägga in lite sill och jag hann nätt och jämt med det som jag tänkt!


 

Jag hann börja med två midsommarbröd och under tiden som jag rörde ihop smeten kom Annelie på besök och lagom till att de skulle stå i ugnen en timme tog vi en liten promenad i skogen (: När vi kom tillbaka fortsatte jag mitt bak med att sätta en knäckebrödsdeg och samtidigt laga lite middag.


 

Älskling kom hem och vi åt mat och sen fortsatte jag med att baka mina knäckebröd och lägga in favoritsill ^^ kände mig nöjd med mina resultat och hoppas bara på att allt smakar lika bra!

Av Sofie - 23 juni 2011 16:00

Upp i ottan och packa ner en massa och iväg till bussen! Det känns ungefär som att man är uppe mitt i sommarnatten när man går hemifrån halv sex på morgonen :S :P Framme på jobbet lagom tills klockan var halv sju.


Eftersom att det inte skulle komma några barn förrän senare så tog jag tillfället till akt att chokladdoppa mina kakor som jag bakade igårkväll och som jag skulle bjuda kollegorna på idag (: Har hittat på en egen kombination till en liten midsommarbakelse som de ska få smaka ^^ dels för att det är midsommar men också för att det än en gång är min sista dag!


Midsommarfirande på jobbet med barnen :) Vi klädde midsommarstång, dansa och sjöng! Därefter följt av tillverkning av midsommarkransar och midsommarmat ^^


En härligt sista dag på jobbet! En dag fylld av glädje och leenden (: Det känns inte lika konstigt som förra gången jag sluta men antagligen för att det känns som att jag fick mitt avslut där i julas och att nu var det bara en bonus att vara tillbaka en kort tid!


  Min midsommarbakelse :D

Ovido - Quiz & Flashcards