Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Sofie - 4 juni 2011 19:00

Den stora dagen för Jenny och hennes Jimmy (:


 

Jag var uppe tidigt och gjorde mig klar innan jag åkte ut på landet till de kära brudparet (: Där var det hur lungt som helst och jag fick veta hur allt skulle vara och var allting fanns inför kvällen eftersom att jag var där som serverings och kökspersonal ^^ hihi! Superglad och tyckte det var jätteskoj att jag blev tillfrågad om att hjälpa till på deras bröllop :D


Min syster Tina kom och hämtade mig strax innan vigseln (: Vi skulle tillsammans hjälpas åt i köket och så men innan våra arbetsuppgifter började så skulle vi se brudparet vigas på sjöstranden!! UNDERBART VACKERT och dom var såå FINA!


Efter vigseln börja kalaset (: Med champange, snittar och vatten som skulle dukas fram! Och när vi var klara med det så blev Tina tyvärr dålig och fick köra hem - stackaren :/ Men kvällen rullade vidare med en massa att göra :P ;D Undanplock, disk, mat, dricka, disk, framdukning, uppläggningar, disk, kaffe, vatten, tårta, undanplock, sopor, vatten, disk.. haha osv :D


Det var alltså en hel massa att göra hela tiden, emellanåt lite mer eller mindre fullt upp :P Men jag tyckte verkligen bara att det var roligt! Det var en riktigt bra och trevlig fest, med trevliga gäster och härlig stämning! Brudparet var dom bästa och snällaste under kvällen, var så rara mot mig (: Jag tycker det är så roligt att kunna hjälpa till och glädja andra och med den uppskattning och tacksamhet jag fick av dom över det jag gjorde så är det ju bara skoj!!

Ovido - Quiz & Flashcards