Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Sofie - 15 juni 2011 20:30

Hemlagad musli

  

Ingredienser

8 dl havregryn
1,5 dl koncentrerad äppeljuice
2 msk rapsolja

Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda samman alla ingredienserna i en skål.
Häll ut blandningen på en plåt med bakplåtspapper och sätt in i ugnen i ca 30 minuter.
Rör om och blanda muslin lite då och då.
När den har fått en gyllenbrun färg och känns torr är den färdig, låt den då svalna på plåten och häll den sen i en burk med förslutande lock. 

  

Ett snabbt och enkelt recept på en grundmusli som är god att äta som den är tillsammans med filmjölk eller yoghurt. Den går också utmärkt att kombinera med vad man själv gärna vill och tycker om både innan den rostas eller efteråt. Jag brukar själv ha i ca 1 dl linfrö i bladningen innan den rostas och sen kombinerar jag från dag till dag med vad jag känner för. Tex med olika slags nötter, russin eller annan torkad frukt, färsk frukt eller bara kanel (:

Av Sofie - 15 juni 2011 18:41

Vilken dag det har varit.. puh!

Det var verkligen skönt att komma hem idag efter jobbet och kunna andas ut och släppa tankar och ansvar! Ingen dag är den andra lik och det händer alltid något nytt och annorlunda. Men den här dagen har det verkligen HÄNT mycket. Och en stor del har bestått av mindre roliga händelser :/ Av det så blir man ännu mera trött i huvudet än vanligt och framförallt orolig av allt som händer. Så det känns absolut som en intensiv dag.

Så det blev ännu en dag med härlig ensam tysnad när jag kom hem :) Småpysslar lite här hemma medans jag väntar på att älskling ska komma hem! Bland annat så har jag lite hemlagad musli som står i ugnen och är alldeles strax klar ^^ tvättar lite och ska nu ska jag se till att fylla mina fina, snygga och röda lådor!!

Ovido - Quiz & Flashcards