Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Se upp i backen!

Av Sofie - 27 mars 2011 00:45

På morgonen och förmiddagen var jag och barnen kvar i lägenheten medans föräldrarna åkte skidor! Vi lekte med lera och var ute i den lilla trädgården och gunga och lekte.

  Utsikten framför lägenheten!
 
När föräldrarna var tillbaka åt vi lite lunch och sen åkte jag med Pappa Simon upp till skidorten för att prova stå på ett par skidor och åka lite (: Jag hade ingen aning om hur det skulle gå och OM jag skulle kunna åka något över huvudtaget :P

 
Jag tänkte inte så mycket på det och oroade mig inte precis, tyckte mest att det skulle bli spännande och hade inga som helst förväntningar! Men när jag väl hade på mig skidorna och skulle på liften började nervositeten krypa sig inpå!
Började med att åka lite i en nybörjarbacke, fick lära mig lite hur jag skulle stanna, vad som var viktigast att tänka på och hur jag skulle göra för att svänga!
Tränade lite nerför nybörjarbacken sen åkte vi liften upp på toppen av berget och åkte hela vägen ner för en blå backe :D

 
Wiiie, vad skoj det var när jag väl fick klämm på det :D jag trillade när jag tappade balansen ett flertal gånger och slängde mig i snön en hel del när jag tyckte att det gick för fort! Men så småningom lärde jag mig att uppskatta farten och ta nytta av den istället! Och det var ju så mycket lättare att lära sig "sväng-tekniken" med mer fart! Wiie :D Jag ska deffinitivt åka skidor igen!
Känner mig ganska stolt och det gick verkligen bättre än jag kunnat tro!

Efter en helg i Alperna åkte vi tillbaka till Divonne!
Det var väldigt roligt att jag fick följa med och framförallt att jag fick möjligheten att själv prova åka skidor! Familjen är verkligen snäll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards