Alla inlägg under april 2011

Av Sofie - 17 april 2011 18:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie - 17 april 2011 17:56

Det var lördag igår och då följde jag med familjen på en dagsutflykt till Montreux! Det är en fin stad som ligger längs med Genevesjön. En fantastisk promenadstig längs vattnet med slående utsikt! Det är alldeles förtrollande och på sätt och vis ofattbart att berg, vatten och växter tillsamamns med solen kan bilda något så oslagbart vackert!


 




   



    


På vägen tillbaka till Divonne stannad vi till på en vinodling! Även där var otroligt vackert och utsikten fram till odlingen var helt magisk men den fick jag ingen bra bild på ifrån bilen.



   


 

Av Sofie - 17 april 2011 17:00

Jag tjuvstartade lite idag på nästa veckas löpprogram ^^

Eftersom att jag ska åka hem nästa fredag (Wiie) så kommer jag ha svårt att klämma in tre dagars träning nästa vecka och kommer kanske inte hinna med att springa något under helgen som jag är hemma eftersom att ja, jag är hemma och för att det är påsk :) Så jag tog första passet idag:

5 minuter rask gång
2x25 dubbelhopp
2x25 knälyft
2x25 hälsparkar
3x10 utfall
3x10 knäböj
3x10 enbensböj
20 minuter löpning
5 minuter rask gång

:) blir irriterad när jag springer! Känns som att jag springer men kommer ingenstans :P men ilskan ger väl kraft också!

Av Sofie - 15 april 2011 19:30

 

Resten av min fredag efter att jag sprungit av mig lite (: Spenderade jag i solen och  trots att det blåste en hel del så blev det riktigt varmt på solfilten med en annan filt som vindskydd så det gick alldeles utmärkt att sola i bikini och bara skönt med lite svalkande vindar!


Jag tog det bara lungt, tog det som det kom (: Hjälpte till lite med maten och sen på kvällen så kom Ingrids syster för att göra ett besök över helgen! Hon hade med sig påskägg til alla och till och med jag fick ett ägg med äkta svenskt gott godis :D Supergulligt av henne! Fick också en Cosmopolitan - min favorit tidning!! Vi har aldrig träffats men jag var tvungen att krama henne iaf som stort tack :)


Åt en fyrarätters middag :P Appertiff med champange och tilltugg, TortelliniSparris, Ost och till sist Tårta! Pratade en sväng med älsk innan jag la mig för att titta på lite film  i några minuter innan mina ögon slockna!

Av Sofie - 15 april 2011 17:19

Jag har sökt till Folkhälsopedagogiska programmet på Högskolan Kristianstad till hösten!

Det var sista dagen att skicka in ansökan idag men redan tidigare i veckan så sökte jag in och bara dubbelkollade idag så att jag verkligen gjort rätt så att sökningen lämnats in!

Jag är så glad över att jag äntligen har kommit på inom vilket område jag vill jobba och att jag också hittat en utbildning som känns bra och rätt!! En utbildning som jag känner passar mig och framförallt som rör sig inom ett stort ämne som jag mycket gärna vill jobba inom! Jag känner mig jätteinspirerad och förväntansfull och hoppas nu till 100 på att jag kommer in! 

Jag vill komma vidare och starta på en ny bana i mitt yrkesliv och hitta en ny väg till en annan yrkesform  som inte är inom barnomsorgen. Och för att kunna få möjlighet att jobba med något annat som jag är intresserad av så krävs det att jag går någon form av utbildning och får en annan yrkestitel! Så än en gång är jag jätteglad och nöjd med att jag kommit på vad jag vill och hittat en utbildning! 

Av Sofie - 15 april 2011 14:30

Sov tills jag vaknade av mig själv, kikade ut om solen sken och det gjorde den (: hade den inte gjort det hade jag nog sovit en stund till ^^

Laddade lite och gav mig sen ut på mitt löppass! En bra start på helgen (:
5 minuter rask gång
2x25 knälyft
2x25 hälsparkar

2x25 åsnesparkar
3 stegrinsövning
10x1/2 minut spurt med maxtempo avlöst av 1/2 minut raskgång emellan
5 minuter rask gång

Kul att ha det här programmet att följa som är varierande och utmanande! Ser framemot nästa vecka, då ska ribban höjas lite grann (:

Av Sofie - 15 april 2011 14:15


  
I torsdags var det dans i stugan, precis som det är alla andra torsdagar! Och varje torsdag längtar jag lika mycket efter att vara med och dansa :) Saknar dansen och alla vännerna där jättemycket!

Av Sofie - 14 april 2011 23:27

Du och jag
Idag är det samma datum, 14/4 som det var för fyra år sen när vi träffades för första gången! Det är helt otroligt att tiden har gått så fort, att det har hänt så mycket på fyra år mest av allt. alldeles underbart att vi har delat de här åren tillsammans.

Tack älskling för fyra fantastiska år


Jag skulle kunna skriva tusenmiljarder ord och beskrivningar om min kärlek till dig och hur glad jag är att vi har varann! Att du finns i mitt liv, hur mycket du betyder och hur mycket jag älskar dig. Men de orden är bara till dig och inte till någon annan!
 


Jag älskar dig

Ovido - Quiz & Flashcards